Qui Nahn en doorreis naar Nah Trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van MenI op Reis - WaarBenJij.nu Qui Nahn en doorreis naar Nah Trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van MenI op Reis - WaarBenJij.nu

Qui Nahn en doorreis naar Nah Trang

Blijf op de hoogte en volg MenI

04 November 2012 | Vietnam, Nha Trang

Gisteren een echte reisdag. De busrit, over toch redelijk slechte wegen, werd met name gedomineerd door een bezoek aan het Mi Lai museum. In dit dorp werd in 1968 huisgehouden door de amerikaanse troepen, die - uit frustratie dat ze geen VietCong konden vinden - in het dorp Mi Lai een bloedbad aanrichtten. Daarbij kwamen 504 vrouwen en kinderen om terwijl de mannen aan het vissen waren. De grote archiect van deze aktie werd - na een aanvankelijke doofpot poging - veroordeeld, maar kreeg na 2 jaar gratie van Nixon. Niemand is ooit ter verantwoording geroepen en excuses zijn nooit gemaakt........
Na dit bezoekeen mmoie tocht en verblijf in hotel aan de zee. Vanmorgen om 6 uur in de Zuid Chinesze Zee gezwommen!

• 06 November 2012 - 00:47

Ies:

Verschikkelijk wat daar gebeurd is he! Maar indrukwekkend om te zien denk ik?! Veel sporen nog?

• 06 November 2012 - 20:51

Char:

Heftig lijkt mij dat en volgens mij praten velen daar nog dagelijks over.. Indrukwekkend?